event
  • 29 սպտ, 2022

Meta Platforms-ը երեքշաբթի օրը բացահայտեց, որ քայլեր է ձեռնարկել Չինաստանից և Ռուսաստանից ծագած երկու գաղտնի ազդեցության գործողությունները վերացնելու համար՝ համակարգված ոչ վավերական վարքագծի (CIB) ներգրավվելու համար՝ հանրային քննարկումները շահարկելու նպատակով:

Չինական գործողությունը ուղղված է ԱՄՆ-ին և Չեխիային, Ռուսական ցանցը հիմնականում թիրախավորել է Գերմանիան, Ֆրանսիան, Իտալիան, Ուկրաինան և Մեծ Բրիտանիան՝ Ուկրաինայում շարունակվող պատերազմի թեմաներով:

«Ռուսաստանի ամենամեծ և ամենաբարդ գործողությունը, որը մենք խափանել ենք ուկրաինական պատերազմի սկսվելուց ի վեր, այն վարում էր ավելի քան 60 կայքերից բաղկացած լայն ցանց, որոնք ներկայացնում էին լրատվական կազմակերպություններին, ինչպես նաև Facebook-ում, Instagram-ում, YouTube-ում, Telegram-ում, Twitter-ում, Change.org-ում: և Avaaz-ը և նույնիսկ LiveJournal-ը»,-ասել է սոցիալական մեդիայի գիտակը։

Ռուսական բարդ գործունեությունը, որը սկսվել է 2022 թվականի մայիսին, նմանակում էր եվրոպական հիմնական լրատվամիջոցներին, ինչպիսիք են Der Spiegel-ը, The Guardian-ը և Bild-ը, էլ չասած՝ ստեղծելով վստահելիություն՝ ստեղծելով կեղծ հաշիվներ մի քանի հարթակներում, որպեսզի ուժեղացնեն ռուսամետ պատմությունները:

Արշավը պահանջում էր ինչպես տեխնիկական, այնպես էլ լեզվական ներդրումներ, քանի որ այն ենթադրում էր կեղծ կայքերի օգտագործում, որոնք բովանդակություն էին հաղորդում ավելի քան կես տասնյակ լեզուներով, այդ թվում՝ անգլերեն, ֆրանսերեն, գերմաներեն, իտալերեն, իսպաներեն, ռուսերեն և ուկրաիներեն:

Որոշ դեպքերում բովանդակությունը տարածվել է Ռուսաստանի դեսպանատան հաշիվներով:

Մետան ասաց, որ այս կեղծ հաշիվներից մի քանիսը դրոշակվել և հեռացվել են իր ավտոմատացված համակարգերի միջոցով՝ ենթադրելով «բարդության և կոպիտ ուժի անսովոր համադրություն», որը զուրկ էր այն զգույշ մոտեցումից, որը նախագծում էին խարդախ կայքերը՝ ընդօրինակելու իրական լուրերի ճշգրիտ տեսքը։

Մոտ 1,633 հաշիվ, 703 էջ, մեկ խումբ Facebook-ում և 29 հաշիվ Instagram-ում օգտագործվել են քարոզչություն տարածելու համար, ընդ որում նրանք ծախսել են մոտավորապես 105,000 դոլար գովազդի համար հոդվածները երկու սոցիալական մեդիա ծառայությունների միջոցով գովազդելու համար:

Ի տարբերություն ԱՄՆ-ի և Չեխիայի վրա ուղղված չինական ազդեցության օպերացիան, ավելի քիչ ծավալուն ցանց էր և հիմնականում ձախողված ջանք, որը խաղաց չորս առանձին և կարճատև ալիքների տեսքով 2021 թվականի նոյեմբերից մինչև 2022 թվականի սեպտեմբերի կեսերը: Այն բաղկացած էր 81-ից: Facebook-ի հաշիվներ, ութ էջ, մեկ խումբ և երկու հաշիվ Instagram-ում:

«Միացյալ Նահանգներում այն թիրախավորեց քաղաքական սպեկտրի երկու կողմերի մարդկանց, Չեխիայում այս գործունեությունը հիմնականում հակակառավարական էր՝ քննադատելով Ուկրաինայի պետության աջակցությունը Ռուսաստանի հետ պատերազմում և դրա ազդեցությունը Չեխիայի տնտեսության վրա՝ օգտագործելով քննադատությունը։ զգուշանալ Չինաստանին հակադրվելուց»,- նշել են ընկերությունը։

Meta-ն չի բացահայտել որևէ ապացույց՝ խարդախության հաշիվները վերագրելու կոնկրետ անձանց կամ սպառնալիքների դերակատարներին այդ երկրներում: Սակայն երկու ցանցերի հեռացումը վերջին տարիներին ընկերության կողմից ձեռնարկված գործողությունների շարքից վերջինն է՝ ապատեղեկատվության դեմ պայքարելու համար:

Ինտերնետային հսկան նախկինում նույնպես քննադատության է ենթարկվել հարթակի չարաշահումների դեմ ընտրողաբար գործելու և ամբողջ աշխարհում քաղաքականության վրա ազդող համակարգված արշավների դեմ պայքարելու կամայական մեթոդ կիրառելու համար, և երբեմն նույնիսկ որոշել է թափանցիկ չլինել դրա հեռացման հարցում: